به دنبال نکاتی در مورد مراقبت از دندان هستید؟ شما جای درست آمده اید!
نوشته شده توسط : میثم اکبری

آیا احساس کرده اید که چیزهای بیشتری در مورد مراقبت از دندان های خود باید بدانید؟ همانطور که بزرگتر می شوید، ممکن است متوجه شوید که چیزهای زیادی وجود دارد که باید بدانید تا آنها را در سال های طلایی خود نگه دارید. این آسان نیست، اما این نکات می تواند به شما کمک کند اطلاعاتی را ارائه دهید که می تواند این اتفاق بیفتد.
منتظر دیدن دندانپزشک نباشید. اگر حتی کوچکترین درد در دندان های خود احساس کردید، با دندانپزشک وقت ملاقات بگذارید. اگر خیلی صبر کنید، ممکن است مشکل بدتر شود. اگر بلافاصله وارد شوید، ممکن است فقط به یک درمان سریع و آسان نیاز داشته باشید.

وقتی صحبت از ایجاد دندان های قوی و سالم می شود، فلوراید می تواند بهترین دوست شما باشد. اگر آب لوله کشی شما حاوی فلوراید نیست، در مضیقه هستید. یکی از گزینه ها استفاده از خمیردندان غنی شده با فلوراید است. همچنین باید دهانشویه یا شستشوی حاوی آن را نیز در نظر بگیرید.

نخ دندان کشیدن به حذف پلاک روی خط لثه و اطراف آن کمک می کند و باید حداقل دو بار در روز انجام شود. هنگام استفاده از نخ دندان، نخ دندان را به آرامی بین هر دندان بالا و پایین کنید. لثه های خود را در معرض روش های خشن نخ دندان کشیدن قرار ندهید. در عوض، از یک دست ملایم و نخ دندان موم شده برای کمک به محافظت از لثه استفاده کنید.

برای اینکه دندان های خود را به بهترین شکل و بدون پوسیدگی حفظ کنید، به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک شما می تواند به طور حرفه ای پلاک هایی را که می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند را پاکسازی کند. او همچنین می‌تواند یک معاینه دهانی انجام دهد که می‌تواند مشکلات دندان‌ها یا لثه‌های شما را قبل از تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای سلامت دندان شما تشخیص دهد.

اجازه ندهید ناراحتی ناشناخته بدون مراقبت باقی بماند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است در دندان ها یا فک خود احساس ناراحتی کنید. ممکن است در حال بریدن دندان عقل باشید یا ممکن است دچار عفونت شده باشید. در اسرع وقت با دندانپزشک خود وقت بگیرید تا از عوارض بعدی جلوگیری کنید. بهتر است جزئی بودن آن را نادیده بگیریم تا زمانی که عمده نیست.

برای انتخاب موثرترین دهانشویه، حتما به دنبال مارک های بدون الکل باشید. دهانشویه حاوی الکل باعث خشکی دهان می شود. بزاق در واقع برای دندان های شما مفید است و به تجزیه برخی از باکتری ها کمک می کند. از آنجایی که بزاق نقش مهمی در سلامت دندان ایفا می کند، باید در انتخاب برندهای دهانشویه که فاقد الکل هستند، دقت کرد که می تواند مانع تولید بزاق شود.

سعی کنید بعد از خوردن غذا دهان خود را بشویید. مسواک زدن هنوز بهترین راه برای تمیز کردن دندان ها بعد از غذا است، اما گاهی اوقات نمی توانید این کار را انجام دهید. اینجاست که شستشو می تواند مفید باشد. هنگام شستشو، غذای باقی مانده روی دندان ها و دهانتان را از بین می برید. شما همچنین به خنثی کردن سطح pH دهان خود کمک می کنید.

شکر عامل اصلی اکثر انواع پوسیدگی دندان است. خوردن شکر تنها مشکل نیست. نوشیدن شکر حتی می تواند مضرتر باشد. وقتی نوشیدنی های شیرین می نوشید، باقی مانده های قندی روی دندان های شما می نشیند. دهان شما را می پوشاند. تا زمانی که قند روی دندان شما باشد، باعث آسیب می شود.

کیت های سفید کننده خانگی یک راه حل کوتاه مدت عالی برای دندان های کم رنگ هستند. با این حال، بسیاری از افراد سوزش و افزایش حساسیت ناشی از استفاده از ژل در کیت ها را گزارش می دهند. اگر حساسیت دهان شما را از سفید کردن خانگی منصرف می کند، بلافاصله قبل و بعد از استفاده از محصول سفید کننده از ژل فلوراید استفاده کنید. دندان های شما به میزان قابل توجهی حساسیت کمتری خواهند داشت.

از سنین پایین کودک خود را نزد دندانپزشک ببرید. توصیه می شود اولین ویزیت آنها خیلی زود پس از در آمدن اولین دندان انجام شود. دندانپزشک می تواند نحوه رشد دندان های شیری را ارزیابی کند و هرگونه ناهنجاری در سطح دندان را بررسی کند. علاوه بر این، او می تواند نکات خوبی در مورد مراقبت از دندان های کودک در خانه به شما ارائه دهد.

زمانی که صرف مسواک زدن دندان های خود می کنید هرگز نباید کمتر از دو دقیقه کامل باشد. هنگام مسواک زدن، ذرات غذا را از روی دندان های خود پاک خواهید کرد. عجله می تواند ذراتی را روی دندان شما باقی بگذارد که منجر به پوسیدگی دندان می شود.

کلسیم نقش زیادی در استحکام دندان دارد، بنابراین مطمئن شوید که حداقل 500 میلی گرم در روز دریافت می کنید. اگر لبنیات، آجیل یا سبزیجات غنی از کلسیم زیاد نمی خورید، به جای آن مکمل مصرف کنید. این بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات یا حفره های مینای دندان در جاده است، بنابراین آن را جدی بگیرید.

ایمپلنت دندان

از ایمپلنت های دندانی می توان برای جایگزینی دائمی دندان های از دست رفته استفاده کرد. یک دستگاه تیتانیومی که می‌تواند دندان‌های مصنوعی را محکم کند، با جراحی در استخوان فک کاشته می‌شود. ایمپلنت های دندانی می توانند ظاهر کلی را بهبود بخشند، دندان مصنوعی را جایگزین کنند و جویدن را آسان تر کنند. مقدار کار دندانپزشکی که باید انجام شود تعیین می کند که پروسه ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد و چند بار مراجعه به دندانپزشک لازم است.

اکنون می دانید که برای مراقبت صحیح از دندان هایی که دوست دارید چه چیزی لازم است. می بینید چقدر مهم هستند درست می گویند؟ خوب، برای داشتن آن لبخندی که می خواهید، حتما این نکات را با خود داشته باشید. شما می دانید که در مورد دندانپزشکی به چه چیزی نیاز دارید، بنابراین این اطلاعات را به کار ببرید!





:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: